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Campo DCValorIdioma
dc.creatorAro, Edson Rodrigues-
dc.creatorSouza, Paulo Augusto Ramalho de-
dc.date.accessioned2020-02-17T20:43:00Z-
dc.date.available2020-02-17T20:43:00Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://setec.ufmt.br/ri/handle/1/54-
dc.description.abstractThe financing and management mechanisms of Brazilian education represent the understanding of the origin of resources and applications that are destined to education. This understanding is fundamental to understand how new processes of organization and management have been created and implemented that lead to a condition of selfsufficiency of the governing bodies of these resources, so they can stimulate collective participation, both in the education systems, aiming at the democratization, as well as in management (LOUREIRO, 2009). The purpose of this article is to identify the sources of funding for Brazilian education and how these resources have been managed by the State.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Wellington Sales (setecwellington@gmail.com) on 2020-02-17T20:43:00Z No. of bitstreams: 1 Mecanismos de Financiamento e de Gestão da Educação Brasileira Japonesa - Edson Aro e Paulo Souza_port.pdf: 659384 bytes, checksum: fa3a78f9678aedeb8efe5c2e880fc581 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2020-02-17T20:43:00Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Mecanismos de Financiamento e de Gestão da Educação Brasileira Japonesa - Edson Aro e Paulo Souza_port.pdf: 659384 bytes, checksum: fa3a78f9678aedeb8efe5c2e880fc581 (MD5) Previous issue date: 2018en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Mato Grossopt_BR
dc.rightsPortal internacional público ou privado multilínguept_BR
dc.titleMecanismos de Financiamento e de Gestão da Educação Brasileira Japonesapt_BR
dc.typeMaterial textualpt_BR
dc.citation.issueaté 100pt_BR
dc.description.resumoOs mecanismos de financiamento e de gestão da educação brasileira representam a compreensão das fontes de recursos e aplicações que são destinados à educação. Essa compreensão é fundamental para entender como têm sido criados e implantados novos processos de organização e de gestão que levem a uma condição de autossuficiência dos órgãos gestores desses recursos, para que sejam capazes de estimular a participação coletiva, tanto nos sistemas de ensino, visando à democratização, bem como na gestão (LOUREIRO, 2009). O objetivo deste artigo é identificar quais são as fontes de financiamento da educação brasileira e como têm sido geridos, pelo Estado, esses recursos.pt_BR
dc.subject.keywordEducaçãopt_BR
dc.subject.keywordFinanciamentopt_BR
dc.subject.keywordGestão da educaçãopt_BR
dc.subject.keyword2Educationpt_BR
dc.subject.keyword2Financialpt_BR
dc.subject.keyword2Education Managementpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentInternacionalpt_BR
dc.citation.volumeAté 100pt_BR
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